Skip navigation

Segéd geometriák

Használatuk

A modellezés bizonyos paramétereinek vizualizációját, így könnyebb megértését szolgálják. Egyszerűen és gyorsan a színtérhez adhatjuk őket. Egyesek önállóan működnek (nyíl, tengely), még mások más objektumhoz kapcsolódnak (kamera, fények), azok paraméterértékeit vizualizálják. Itt csak néhányat ismerünk meg ezek közül.

Tengely segéd

Konstruktor

AxisHelper(size)

Tulajdonságai

  • Három darab egyenes vonalat modellez az origóból kiindulva a főtengelyek irányában, megadott hosszúságban (size). A tengelyek vörös, zöld és kék színűek.

Használati példa

var axisHelper = new THREE.AxisHelper( 10 );
scene.add( axisHelper );

Dokumentáció

Nyíl segéd (kiegészítő anyag)

Konstruktor

ArrowHelper(dir, origin, length, hex, headLength, headWidth )

Tulajdonságai

  • Egy hengert és egy kúpot modellez, amely a megadott kiindulópontból (origin) adott irányba (dir) mutat. Ezek a paraméterek háromelemű vektor (Vector3) típusúak.
  • megadhatjuk a nyíl hosszát (length), valamint színét hexadecimális formában (hex). Alapértékeik 1, illetve a sárga (0xffff00) szín.
  • A szín paraméter utólag is módosítható!
  • A fejet modellező kúp hosszát (headlength) és szélességét (headWidth) opcionálisan definiálhatjuk.

Használati példa

var dir = new THREE.Vector3( 1, 0, 0 );
var origin = new THREE.Vector3( 0, 5, 0 );
var length = 10;
var hex = 0xffff00;
var arrowHelper = new THREE.ArrowHelper( dir, origin, length, hex );
scene.add( arrowHelper );

Dokumentáció

Élkiemelő (kiegészítő anyag)

Konstruktor

EdgesHelper( object, color, thresholdAngle )

Tulajdonságai

  • Az első paraméterként megkapott Mesh objektum éleit vonallal rajzolja meg. A drótvázas megjelenítéshez képest annyiban más, hogy az minden háromszög oldalát megrajzolja, az EdgesHelper csak azokat, ahol a szomszédos lapok nem egy síkban vannak.
  • Megadhatjuk a vonalak színét (color). Alapértelmezés a fehér szín.
  • A lapok által bezárt szögre adhatunk feltételt, kisebb bezárt szög esetén nem rajzol élt. Alapértéke 0.1 fok.

Használati példa

boxGeometry = new THREE.BoxGeometry( 10, 10, 10, 2, 2, 2 );
boxMaterial = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0xff0000 } );
boxObject = new THREE.Mesh( boxGeometry, boxMaterial );

edges = new THREE.EdgesHelper( boxObject, 0x00ff00 );

scene.add( boxObject );
scene.add( edges );

Dokumentáció

  • Az r81 kiadásban elavultnak nyilvánították, így használata nem javasolt!